Spodzina silnika

Odnośniki

Plemie Lord of the Magic

Temat: Silnik do lodzi
Bo wiele osob sprzedajac twierdzi ze pali od pierwszego szarpaka to ze pali o niczym nie świadczy ... tak samo np w samochodzie silnik zapala ale skrzynia biegów rozwalona - i ... - naprawa nieopłacalna to samo dotyczy uszkodzeń spodziny jeśli zarył w piach to : często pada sprzęgło/ bezpiecznik -metalowogumowy element pełniący role tłumika drgań skretnych i mający własnie za zadanie zerwać się przy zablokowaniu śruby... jeśli silnik pracował na wysokich obrotach moze byc wygiety wał korbowy ,korbowód lub zniekształcony tłok od nagłego zatrzymania - te objawy niepojawiają się odrazu sumujac - jeśli masz złota rączkę kumatą w kwestii silników to jest szansa ze to doprowadzi do ładu - jesli masz oddać do warsztatu - niewarto biorac pod uwage koszt zakupu kota w worku ... niemają silników -podobno płoszyły ryby...
Źródło: forum.haczyk.pl/forum/viewtopic.php?t=3535



Temat: Silnik do lodzi
nieszczelny dekiel wydechu ? gdzie to jest w korpusie silnika? czy spodzinie - dam link do silnika serwisowy tylko trzeba zaznaczyć Johnson -2001 rok -5km http://shop2.evinrude.com...fcfd8a6471c0f7f termostatu niema , pompę sprawdzałem w następujący sposób odłączyłem spodzinę z pompą od korpusu-tłumika ,podłączyłem wiertarkę do wału napędzającego- dawało strumień wody dość ostro , gdzieś mi wtłacza spaliny w obieg wody,jeszcze raz dobiorę się do...
Źródło: forum.haczyk.pl/forum/viewtopic.php?t=3535


Temat: Silnik do lodzi
Witam, Yamaha/Honda/Mariner Jeżeli odległość od górnej części pawęży do stępki wynosi 35-45cm - silnik z krótką stopą; jeżeli 50-55cm - z długa stopa, powyżej 60cm - ultra długa (rzadko spotykane). Podane wartości są orientacyjne i mogą być różne w zależności od typu silnika. W jachtach żaglowych najczęściej stosowane są silniki z długą stopą. YAMAHA 15 cali_ 38,cm YAMAHA 20 cali_ 50,8 CHINOLKI: ... jest to od 42 do 56 cm to znaczy, że potrzebujesz długiej kolumny o długości 20 cali. Kolumny silników zaburtowych Parsun są mierzone od spodu silnika do płyty kawitacyjnej na spodzinie...
Źródło: forum.haczyk.pl/forum/viewtopic.php?t=3535


Temat: Silnik do lodzi
mam pytanie zastanawiam się nad kupnem silnika spalinowego zaburtowego jaki polecajcie jako najlepszy łódka długości 4,8 m szerokości 1,8 m waga ok 150 kg polecano mi mercury 2,5 km lub seaking 2,6 km który bedzie lepszy czy może inny z góry dzięki za informacje Co do twojej łodzi, to pierwsze jaki max silnik zaleca producent pływadełka? W/g mnie najekonomiczniejszy byłby 10 lub ... to możesz przemieszczać się w żółwim tempie po bezwietrznych zatoczkach, i tylko tyle. No i jaka długosć stopy? S czy L PAMIETAJMY,że silniki 8KM to zdławione 10KM, 15KM to zdławione 20KM. Widać to z danych które zamiesciłem powyżej ( dotyczy 90% producentow) Jak ktoś ma problem z określeniem długosci stopy silnika zaburtowego polecam inne info: "Zmierz odległość od pawęża do stępki. Jeśli wynosi ona od 15" do 17", to będziesz potrzebował silnika Tohatsu z "krótką" nogą. Jeśli wynosi od 20" do 22", to będziesz potrzebował silnika z "długą" nogą. Nogi silników Tohatsu są mierzone od końca montowania silnika do płyty kawiatacyjnej na spodzinie. Generalnie wiekszość łodzi potrzebuje albo krótkiej albo długiej nogi, ale niektóre łodzie wymagają silnika z nogą 25"(ultra-długa noga). w/wmateriał ze strony...
Źródło: forum.haczyk.pl/forum/viewtopic.php?t=3535


Temat: robson czarter- UWAŻAJCIE!!
Silnik który ma luzy i wygiętą spodzinę będzie wyjmowany przez serwis Hondy 18 czerwca – opinia biegłego (brak wcześniejszych dogodnych terminów. Z racji swojego drugiego zawodu stałem się od 2 sezonów raczej motorowodniakiem niż żeglarzem. zastanawiam sie jak mozna wygiąć spodzinę. W silnikach jest kolumna ze spodzina zakończona mieczykiem , czy stopką. ma to uchronic śrube przed uszkodzeniem. Nawet gdy jacht oparł się o dno to zarył ową stopą. Mogły sie uszkodzic elementy mocujece silniuk , ale spodzina ?. jak mozna ją wygiąć. W silnikach jest przekładnia Z i ewentualny nacisk z dołu do góry raczej nie powinien jej zaszkodzić. Mozna prędzej wygiąć stopę. Chyba ,że silnik chodził zaryty w dno i śróba haczyła o dno. Sławek
Źródło: forum.mazury.info.pl/viewtopic.php?t=1655


Temat: robson czarter- UWAŻAJCIE!!
Mnie cały czas nurtuje sprawa silniuka. Co do tego ,że spodziny i kolumny nie da się wgiąć juz pisałem ,no chyba ,że na prasie hydraulicznej. Zreszta wygięcie spodziny i kolumny skutkuje natuchmiastowym wygięciem przekładni Z i unieruchomieniem silnika. Jeżeli silnik oparł sie stopą na dnie to istnieje mozliwośc jej pogięcia lub wręcz złamania co przytrafiło się ( złamanie mieczyka ) jednemu nieuwaznemu mojemu koledze w silniku klubowym. Nie wiem jak ale mieczyk został złamany i od 3 sezonów obywamy sie bez niego. na prace silnika nie ma to znaczenia , trzeba tylko bardzo uważać na srubę bo nie jest niczym chroniona, Kolumna i spodzina musi byc szczelna , znajduje sie tam olej przekładniowy więc zaciagnięcie ewentualne mułu jej nie grozi. Typowa usterką dotyczącą zaciagniecia ... jest zabezpieczony kratką aby w układ chłodzenia nie dostały sie wieksze elementy. zastanawiam się gdzie wystapiły owe luzy , czy na wale silnika , czy na przekładni Z. Jedyna mozliwośc według mnie , gdy silnik jest mocno wbity w dno to wystapienie luzów na osi sruby i rozszczelnienie spodziny , tzn sruba popdczas pracy zaciąga wodę. Sławek
Źródło: forum.mazury.info.pl/viewtopic.php?t=1655


Temat: Miejsca o których warto napisać
... głazach sztynorckich gościowi z motorówki od silnika 80 Km "odkleiła" się spodzina, a wejścia tzw koromyseł jak to określa "Dziadek" są standardem, a te miejsce jest wyjatkowo perfekcyjnie oznakowane PS oczywiście...
Źródło: forum.mazury.info.pl/viewtopic.php?t=384


Temat: olej spodziny mercury 75
Witam wszystkich na naszym forum. moja motorowka jest wyposarzona w silnik mercury75, chcialbym wymienic olej w spodzinie ,a nigdy tego nie robilem. czy ktos z kolegow moglby mi dac jakies wskazowki...
Źródło: forum.mazury.info.pl/viewtopic.php?t=626


Temat: Wymiana oleju
W jaki sposób samodzielnie wymienić olej w silniku Yamaha 25KM, 2-suw W silniku dwusuwowym nie ma oleju. Taki silnik jest smarowany mieszanką paliwową. Olej do smarowania współpracujących części silnika zawarty jest w mieszance. W dwusuwowych sinikach zaburtowych olejem jest napełniana tz. spodzina, przekładnia. W spodzinach zwykle są dwa korki, spustowy i do wlewania oleju. Potrzebny jest wkrętak lub klucz imbusowy.
Źródło: forum.mazury.info.pl/viewtopic.php?t=31


Temat: Kupię w okazyjnej cenie silnik do pontonu 2-6 KM
W okazyjnej cenie kupię silnik zaburtowy do pontonu. Najlepiej 4KM, ale może być od 2 do 6 KM. Długa lub krótka stopa, bez znbaczenia. Ważne żeby był sprawny i niedrogi. No i oczywiście jakiejś normalnej firmy, nie polski i nie wietieriok. kompletny, sprawny, z całą śrubą i spodziną w dobrym stanie. wiadomość przez PW
Źródło: giftex.pl/forumzeglarskie/viewtopic.php?t=36


Temat: Instrukcja obsługi (serwisowa) silnika honda BF 2,3
ja w honda 5 km wymieniłem olej w spodzinie i w silniku, sprawdziłem święcę i tyle , tak myślę...dałem temat co jeszcze? na forum... ale podejrzewam ze na przeglądzie w serwisie robią to samo a wymiana olejów to zabawa -olej mam castrol półsyntetyk 10W/ 30 typowy do silników zaburtowych, a przekładniowy taki w tubie plastikowej białej z czerwonymi napisami 250 ml -...
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=3641


Temat: Jaka śruba do silnika
szanowny kolego, aby napędzić silnikiem 1-tonową łódkę wystarczy 1KM- taka jest zasada. Jednakże chcąc uzyskać wyższe osiągi prędkości i mając konkretny silnik musimy dobrać do niego, jak sam zauważyłeś śrubę. Każdy z producentów podaje max obroty silnika tzw. WOT (wide open throtlle- w pełni otwarta przepustnica). Oznacza to, że jeżeli silnik dla danej łódki osiąga ustawione przez producenta obroty WOT to śruba ... śrub lub programu (na życzenie mogę przesłać link bezpłatnie) warto pamiętać, że większe znaczenie ma zmiana skoku śruby niż jej średnica na prędkość obrotową. Średnica śruby ograniczona jest budową spodziny silnika, ale zasada jest taka, że zmiana o 1 cal średnicy powoduje zmianę prędkości obrotowej o 50 obr/min. Natomiast zmiana skoku śruby o 1 cal - to różnica w obrotach silnika od 150-200 obr/min. czyli wzrost skoku oznacza spadek prędkości obrotowej. Tak więc jedynym doborem śruby są parametry silnika - max prędkość obrotowa w danej łodzi, a tym samym max prędkość łódki. Wpływ...
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=2192


Temat: Zabudowa silnika w studzience
Chowany silnik poziomo wymaga sporego wycięcia dna na dł. całej kolumny gdy w wypadku podnoszenia pionowo tylko otwotu na spodzinę i śrubę jak u mnie,rys. orientacyjnie to przedstawia.Konieczne jest zamknięcie otworu...
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=499


Temat: Zabudowa silnika w studzience
Cześć Tadek, podoba mi się pomysł z przekładnią , ale nie jestem dobry z mechaniki a tu chyba trzeba wyliczyć przełożenie aby nie rozwaliło całego układu. Mam dodatkowy silnik Tomos (Thomos ) 10 KM który chciałem wsadzić w studzienkę . Ale niestety , silnik jest ok a spodzina zdaje się do kitu . Pewnie skończy się na robieniu studzienki dla tego co...
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=499


Temat: Zabudowa silnika w studzience
Serwus Przemo, zamawiając silnik kazałem podkręcić obroty do 3 600.Przy 2 437 obrotach dzielimy przez 1.25 (przekładnia kontowa)=1 950,to dzielimy przez spodzine 1.5=1 300 obr. na śrubie przy 2 437 na silniku.Więc wszystko pasuje gdyż na pełnym gazie nigdy nie pływamy. Poadrawiam Tadeusz
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=499


Temat: Silniki zaburtowe
Może macie jakieś dobre sposoby i doradzicie??? czym uszczelniać składane ponownie do montażu aluminiowe moduły "stopy" silnika i spodziny na styku tych modułów (jaki specyfik ) ??? Jak to robić? Nałożyć...
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=7924


Temat: Silniki zaburtowe
I ja proszę o podpowiedź. W spodzinie silnika, tuż obok otworu wskazującego poziom oleju znajdują się małe około 4 mm otworki. Czy one mają być zaślepione? Mam w tym miejscu dwa otwory. Czemu one służą?. Pozostałe nawiercenia są zakorkowane elastycznym koreczkiem U mnie w Johnsonie 9.9 są podobne otwory w paru miejscach. Dzięki nim woda wypływa na zewnątrz ze stopy silnika gdy...
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=7924


Temat: Silniki zaburtowe
Powiem szczerze, że tyle jest rozwiązań dotyczących budowy i działania silników, że trudno coś zawyrokować Do tej pory myślałem, że spaliny zawsze wychodzą dołem ze spodziny. Piszesz o górnym wydechu - jak to działa w twoim silniku? Jest jakiś przełącznik który przełącza miedzy spodziną a górnym wylotem? Bo ja tego nie ogarniam
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=7924


Temat: Pantograf czy studzienka ?
Pływałem kiedyś Venuską z silnikiem w studzience (w kokpicie). Koszmar, spaliny ze spodziny waliły do środka przez tę studzienkę, w kokpicie i kabinie smród nie do wytrzymania, hałas piekielny, dojścia do brzegów pod psem, bo i ster był pod kadłubem (fartuszek na pawęży). Silnik zamocowany na "stałe". Zawirowania wody w studzience też koszmarne, w związku z tym też i opory hydrodynamiczne....(Sama studzienka i zanurzona śruba) Manewrowość z pomocą silnika też ograniczona, czyli żadna. Jak dla mnie, tylko silnik na pawęży.
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=2583


Temat: Wietierok a Moskwa
wałeczkowym w spodzinie. moskwa nie byla importowana do polski /ja moja kupilem kiedys za pare euro w berlinie myslac zreszta ze to wietierok/ i nie mam zadnej dokumentacji na jej temat. ... napędowy tez podejdzie choc Moskwa ma dwa biegi a wycieruchy chyba tylko niektore mialy taki 'wypas'. ogolnie silnik odpala ladnie i mechanicznie jest sprawny. szkoda go wiec probuje jakos reanimowac ktos...
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=5887


Temat: Konserwacja silnika zaburtowego na zime.
... spodzinie jak są ślady wody to wymieniam( z reguły wymieniam co drugi sezon, chyba że ktoś dużo używa silnika to co sezon). Zaleca się też ściągnąć śrubę i nasmarować smarem uszczelnienie...
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=3108


Temat: Odpalanie silnika
..... Spodzina zasysa wilgoć gdy stygnie w wodzie. Dlatego po wyłaczeniu silnika najlepiej jest podnieść go na pantografie. Hmmm, od lat ponad dziesięciu mój Ojciec eksploatuje Johnsona (chyba 8KM) w studzience na swoim Nefrycie. Silnik jest tam na stałe w studzience - siłą rzeczy spodzina wyjmowana jest z wody... raz w roku, na jesień, razem z jachtem Nie było nigdy żadnych problemów z wodą w oleju spodziny. Zimmeringi bywały wymieniane profilaktycznie, podczas "generalnych" przeglądów, raz na 3-4 lata robionych. Jacht pływa na co dzień po Zatoce, mając 45 min na silniku po porcie za każdym wejściem czy wyjściem. Raz w roku płynie cały czas na silniku z Gdańska na Jeziorak i z powrotem. Odwiedza Zalew Wiślany robiąc Szkarpawę głównie na silniku i wpływa kanałami do Nowego Dworu Gdańskiego i w inne dziwne miejsca gdzie masztu nie postawisz - oczywiście na silniku. Wydało mi się zatem warte wspomnienia, że nawet w przypadku silnika Johnsona dość intensywnie użytkowanego, żadnych kłopotów wynikających ze "stygnięcia spodziny w wodzie" nie odnotowuje się. Może samo zjawisko (znaczy kłopoty z wodą w spodzinie sygnalizowane powyżej) trochę wydumane jest... A może nie występuje, bo mowa o silniku Johnson a nie "Betepok" czy "Caλut" ? A być może - po prostu mój Ojciec trafił na szczęśliwy egzemplarz
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=4194


Temat: Silnik Stacjonarny Hatz Diesel
U siebie planuję na przyszły sezon zamontować jedno cylindrowy silnik Kama o mocy 6,5 KW chłodzony powietrzem.Przekładnia kątowa i spodzina od silnika zaburtowego a w niej bieg,luz i rewers. Mozesz miec klopoty z chlodzeniem tego silnika. Na jednej J-tce jest diesel chlodzony powietrzem i wyszyscy go podobno wyklinaja
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=852


Temat: Wybór silnika - 8 KM
Witajcie. Od kilku lat czarteruję w Alexie.Łódki mają silniki z osłoną na śrubę z nierdzewki. Jest to zwinięte kółko z z paska blachy o szer.około 7-9cm którego końcówki przykręcone są do płyty antykawitacyjnej spodziny.Bardzo dobre udogodnienie-śruba w osłonie,nie haczy o płetwę,równiejsza praca nawet przy zafalowaniu,ochrona śruby przed mielizną jedynie daje się zauważyć,że z czasem krawędż tylna ulega zużyciu do stanu ostrego jak...
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=3867


Temat: silnik HONDA 5 km
witam... mam pytanie do użytkowników silników Honda 5 km (4 sów, długa stopa) :wyminiłem po zakupie takiego silniczka olej w spodzinie i w silniku, sprawdziłem świecę( pali od dotknięcia) i co jeszcze??? mam przejżeć aby mi dobrze służył??? czy sa jakieś słabe punkty tych silników? na co zwrócić uwagę w trakcie eksploatacji?...pozdrawiam
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=3649


Temat: silnik HONDA 5 km
Honda 5 km (4 sów, długa stopa) :wyminiłem po zakupie takiego silniczka olej w spodzinie i w silniku, sprawdziłem świecę Spox. Ty widzę, że na jednym forum pytasz, a na innym...
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=3649


Temat: Mieczówką na morze.
Parę razy pływałem balastową Cariną (długość 6 m) ze Świnoujścia do Dziwnowa i z Ruden do Świnoujścia. Na temat miecza nie mogę nic powiedzieć natomiast inne sprawy to podstawowa sprawa silnik z zapasem mocy i długą spodziną jeśli przyczepny. Trzeba też zwócić uwagę aby śruba miała niewielki skok przystosowany do pływania wypornościowego. No i trzeba mieć zapas paliwa na conajmniej 10 godzin ... trasę w czerwcu w ciągu dnia trzeba jednak unikać jazdy pod wiatr jeśli wieje więcej niż 3. Jak nie wieje trzeba jechać na silniku i się nie wstydzić. Jazdę w nocy...
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=1174


Temat: SailForum w Szczecinie
Dzięki serdeczne dla Janusza i Marcina za pomoc.W sobotę płynę do Polic na dźwig (50 zł i możesz wisieć nawet cały dzień jak jest wolny),wymienić olej w spodzinie silnika i ewentualnie...
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=1886


Temat: Silnik do lodzi
HI, maniek, specjalny model YAMAHY 13,5 KM na POLSKE, czyli dostosowany do polskich przepisów największa moc do 10KW=13,6KM bez uprawnień sternika motorowodnego. W teście który umieściłem ten silnik nie istnieje, bo to ten sam silnik co 15 i 20KM, z resztą tak jak piszę: 8KM i 10KM to ten sam silnik 15KM i 20KM to ten sam silnik zmniejszony dopływ paliwa=mniejsze obroty= ... się rozpisywał, chyba,że ktoś chce takie info dokładne co i jak mogę to napisać bez problemu. z serwisem tego silnika nie ma żadnych problemów, ponieważ jest to model 20KM zdławiony do 13,5 KM.Co do dostępności części Yamaha=Mercury=Mariner, tak mi odpowiedzieli w serwisie w Poznaniu. z częściami nie ma problemu, przy regularnym serwisowaniu,wymiana oleju w spodzinie i silniku, raz do roku zmiana wirnika gumowego pompy wody, wieczny silnik, dla tego kupiłem yamahe, a przd zakupem oglądałem suzuki, ale nie ma u mnie serwisu dla tego nie kupiłem. Po upływie gwarancji, wiadomo co można zrobić, bo konia z rzędem temu kto na wodzie mi powie,że silnik ma 20KM a nie 13,5 tak jak na tabliczce znamionowej. Zmniejszenie mocy silnika 20KM do 15 oraz do 13,5KM jest ... serwis yamahy. Wiadomo, że silnik jest po gwarancji, w innym przypadku bym tego nie zrobił a i serwis by się chyba tego nie podjął. pozdrawiam PIT
Źródło: forum.haczyk.pl/forum/viewtopic.php?t=3535


Temat: Silnik stacjonarny z przyczepnego
troszkę to zależy od samego silnika P. Orych na Swoim Pegazie 696 zastosował silnik używany przez ogrodników w deszczowniach (jakiś włoski wynalazek), spodzina była chyba od Wycieroka. Całkiem sprawnie i cicho...
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=1585


Temat: Silniki zaburtowe
Mam pytanie co do górnego wylotu spalin. CZy to jest tak, że jak silnik pracuje na niskich obrotach to lecą tamtędy spaliny a gdy dodamy gazu i łódka płynie to wówczas ... silniku przyczepnym? Chodzi o dokładniejszy opis bo to , że woda jest zasysana przez łopatkową pompę wody i pompowana do silnika - wiem No i zero odzewu Nieważne. Dziś rozmontowałem swój silnik dalej. Problemem było to , że nie miałem siurania z otworu kontrolnego i nie byłem pewny czy woda wędruje przez blok i dekielek głowicy - pokrywę termostatu. Zęby sie upewnić zrobiłem jak zaleca strona o serwisowaniu Johnsonów http://www.sschapterpsa.c...circulation.htm i po zdjeciu spodziny, na rurke prowadzącą wodę z pompy do góry silnika założyłem wąż i puściłem wodę pod ciśnieniem. Praktycznie nie siurało z kontrolnego, za to siurało z okolic gdzie rurka wchodzi do silnika, jest tam gumowa uszczelka do wymiany. Okazało się, że na 100% zapchany jest otwór kontrolny. Użycie długiego cienkiego drutu...
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=7924




Powered by MyScript